اخبار گراشی ها

ساخت وبلاگ

هفت برکه (گریشنا): فاطمه ابراهیمی؛گاهی هم می‌شود سین سفره هفت سینت با «س» سویای خوراکی شروع و با چایی قند پهلویی شیرین شود. دیروز بارانی بود. تقویم را که ورق می‌زدم فقط چند روز دیگر مانده بود تا آغاز یک سال جدید.

هیاهو و شلوغی خیابان و زرق و برق چیدمان و ویترین مغازه‌ها نگاهم را می‌دزدد. مات می‌شوم و پول‌هایی که رد و بدل می‌شوند کیشم می‌کنند. آن سال‌ها شاید تنها مادر بود که برای خرید عید من و خواهرم پول‌های زیر قالی را هر روز می‌شمرد و وقتی دو روز مانده بود به عید، دستمان را می‌گرفت و با فروشنده آن‌قدر بر سر قیمت چک و چانه می‌زد تا کفش پاپیون داری که چشممان را گرفته بود هم قیمت پول‌های مادرم بشود و آن را با نگاهی که دنیایی برای خودش قصه‌ها داشت بخرد.

با سر و صدای بچه‌هایی که بیست سال قبل، همسن و سالشان بودم حواسم جمع می‌شود و خودم را به خانه می‌رسانم. فکر و ذکرم با هم کلنجار می‌روند. پشت ویترین مغازه‌های رنگین کمانی، نگاهی هم دیده می‌شد که بارانی بود. خودم را از پستوی قصه‌ی بیست سال قبلم بیرون می‌کشم و روی کاغذی اسامی همسایه‌هایی که می‌دانم زندگی‌شان شبیه آن وقت‌های من است را ردیف می‌کنم. دلم نمی‌خواهد دختر همسایه‌مان که همکلاسی دخترم است غم خرید یک عیدی ناقابل به دلش بماند یا اصلا یک غذای خوشمزه روز عید.

با آن یکی دیگر از همسایه‌مان تصمیم می‌گیریم زبان خیر بگذاریم تا جایی که بتوانیم هفتاد خانواده‌ای که در لیستمان ردیف شده‌اند را حالشان خوب کنیم.

دیروز دوشنبه بود. آخرین دوشنبه زمستانی‌مان را با نماز سلامتی امام زمان بهاری کردیم. صاحب‌ خانه عجیب حالش خوب بود. بعد از خواندن نماز هشت سین سفره عید خانواده‌ها را کنار هم ردیف کردیم و آن‌ها را آماده بردن کردیم. صاحب خانه می‌گفت: اصلا فکرش را هم نمی‌کردیم بتوانیم به چهل خانوار کمک کنیم. بغل دستی‌اش هم با تکان دادن سرش حرفش را تایید می‌کند و می‌گوید: روز اول حالمان اصلا خوب نبود اما امروز حالمان عجیب خوب است. انگاری تمام دنیا مال ماست.

آن‌طرف‌تر از من، فاطمه سیزده ساله در کنار دیگران مواد غذایی را درون پلاستیک بسته بندی می‌کند کنارش می‌نشینم و می‌پرسم: چه احساسی داری از این که با این سن و سال در این کار بزرگ شریک شده‌ای؟ با لحنی بچه گانه و با خجالت، تمام حرف و احساسش را در این جمله خلاصه می‌کند: حس خوبی دارم و نگاهش را از من می‌دزدد. چادرش را محکمتر می‌گیرد و مشغول بسته بندی می‌شود. تنهایش می‌گذارم و من هم دلم می‌خواهد در این کار بزرگ سهمی داشته باشم. چند بسته را هم من آماده بردن می‌کنم.

عکسی می‌گیرم و می‌خواهم برگردم خانه که حواسم جمع آن طرف اتاق می‌شود. محبوبه که با بغل دستی‌اش دو نفری مشغول بسته‌بندی هستند لابه لای کارشان با اشاره با هم حرف می‌زنند. نزدیک می‌روم و می‌پرسم احساس قشنگت را از این که عصر یک روز بارانی اینجایی برایم بگو. با اشاره چیزی می‌گوید و من از دوستش می‌خواهم برایم توضیح بدهد. می‌گوید: از این که با این کارمان دل خیلی از مردم فقیر را شاد می‌کنیم خوشحالم. حتما امام زمان(عج) حاجتمان را می‌دهد. از محبوبه و دوستش خداحافظی می‌کنم و آخرین عکسم را می‌گیرم و به خانه برمی‌گردم. بعد از تنظیم گزارشم به این فکر می‌کنم که می‌شود دور هم بودن‌هایمان را با کارهای خیر این چنینی بگذرانیم نه با غیبت. و کاش در این عصر بارانی قشنگ آقا حاجتمان را بدهد و خدا خودش این گزارش را قبول کند.

neyazmandan4

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 230 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 14:45

هفت برکه (گریشنا): مرحله نخست چهارمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر، در سراسر کشور و در تمام شهرستان‌هایی که شعب جمعیت هلال‌احمر در آن دایر و فعال است، برگزار می‌شود.
به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، این انتخابات پنجشنبه، بیست و سوم اردیبهشت ۹۵ برگزار خواهد شد. همه داوطلبان واعضای فعال واجد شرایط می‌توانند در صورت تمایل برای عضویت در شورای اجرایی و بازرسی از تاریخ چهاردهم فروردین تا بیستم فروردین ۱۳۹۵ با مراجعه به شعب جمعیت در شهرستان ضمن اعلام نامزدی خود، مدارک لازم را به ستاد اجرایی انتخابات شهرستان ارائه کنند.»

فرم تکمیل شده ثبت‌نام برای نامزدی شورای اجرایی و بازرس جمعیت شهرستان، تصویر تمام صفحات شناسنامه در دو نسخه به علاوه اصل شناسنامه، تصویرکارت ملی (پشت ورو) دو نسخه  به علاوه اصل کارت ملی،تصویر آخرین مدرک تحصیلی در دو برگ، تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت و یا هرگونه معافیت ازخدمت سربازی به علاوه اصل آن، گواهی سه سال سابقه کار اجرایی با تجربه مفید از مراجع ذیصلاح،چهار قطعه عکس ۴×۳ پشت ‌نویسی شده، ارائه گواهی دو سال سابقه عضویت یا داوطلبی فعال جمعیت و گواهی سابقه کار در زمینه امورمالی جهت نامزدهای بازرسی از جمله مدارک لازم برای ثبت‌نام است.

helalahmar1

دبیرخانه ستاد مرکزی اجرایی انتخابات جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: «بدین وسیله به اطلاع می‌رساند که به منظور نهادینه کردن مشارکت اعضاء و داوطلبان فعال و افراد نیکوکار و نوع‌دوست و خیرین در این موسسه خیریه و مردمی غیردولتی و فراهم‌ کردن زمینه حضور حداکثری و موثر آن‌ها در ارکان تصمیم‌گیری جمعیت هلال‌احمر، مرحله نخست چهارمین دوره انتخابات مجامع جمعیت در سراسر کشور و در همه شهرستان‌هایی که شعب جمعیت هلال‌احمر در آن دایر و فعال است، برگزار می‌شود. تمامی اعضاء و داوطلبان فعال واجد شرایط شرکت در انتخابات مجمع جمعیت شهرستان، حق رای و انتخاب اعضای شورای اجرایی و بازرسان جمعیت هلال‌احمر شهرستان مربوطه را دارند.»
داشتن حداقل ۱۸ سال سن و دارا بودن حداقل شش ماه سابقه عضویت یا داوطلبی فعال در جمعیت هلال احمر از شرایط انتخاب‌کنندگان است.
اعضاء و داوطلبان فعال که می‌خواهند به عضویت شورای اجرایی، مجمع استان، هیأت مدیره، مجمع عمومی و شورای عالی درآیند و یا به عنوان بازرس انتخاب شوند باید دارای، تابعیت جمهوری اسلامی ایران باشند و به قانون اساسنامه و اصول بنیادین جمعیت التزام داشته و همچنین آقایان داری کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت نظام وظیفه نیز باشند.
شرایط اختصاصی انتخاب شوندگان از مجمع شهرستان برای شورای اجرایی و بازرسان عبارت است از؛ داشتن حداقل بیست و پنج سال سن تمام، داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی یا معادل آن از مراکز معتبرآموزش عالی، داشتن حداقل ۳ سال سابقه کاراجرایی با تجربه مفید بر اساس مدارک و مستندات و با تأیید ستاد اجرایی انتخابات شهرستان، حداقل ۲ سال سابقه عضویت داوطلبانه در جمعیت.

helalahmar

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 243 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 14:45

هفت‌برکه (گریشنا): خانه تاریخی سعادت امشب میزبان نوازندگان موسیقی سنتی ایرانی بود.

در این ویژه‌برنامه یک ساعته، چهار نفر از اهالی موسیقی منطقه، به اجرای موسیقی سنتی ایرانی پرداختند. فضل‌الله خضری، مجید رایگان، نجات نظری و ابوالفضل درویشی اجراکنندگان این ویژه‌برنامه بودند.

مردم گراش در کنار مهمانانی از شهرهای لار و اوز و لطیفی در این برنامه حضور داشتند. همچنین علی‌اصغر فرودی، فرماندار گراش و حاج مطلب وخشوری، خیر خوشنام گراشی، مهمانان ویژه این برنامه بودند.

در ویژه‌برنامه بعدی که جمعه‌شب در ساعت ۲۰ برگزار می‌شود، قصه‌های عامیانه مردم گراش با عنوان «کائت شاو» روایت خواهد شد.

عکس‌های محمدامین نوبهار و حمید بهرامی از این برنامه را در ادامه می‌بینید:

توضیح تیتر: «تنبی» به اتاقی که در تالار خانه‌های قدیمی قرار داشته،‌ اطلاق می‌شود. موسیقی سنتی این برنامه در تالار تابستان‌نشین خانه سعادت،‌ برای حضار نواخته شد.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 273 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 5:12

هفت‌برکه (گریشنا): پس از سه ماه تلاش، دیشب درهای خانه تاریخی سعادت به روی مردم باز شد تا در یک مهمانی چندساعته، مهمانان طرح «خونه کدیم۲» دوباره زندگی در تاریخ شهر را تجربه کنند.

آیین آغازین «خونه کدیم۲» بسیار کوتاه و متفاوت برگزار شد. میهمانان این برنامه در بازی نور و آتش و صوت قرار گرفتند و پس از آن به صورت رسمی، خانه تاریخی سعادت بازگشایی شد. در کنار مردم و علاقه‌مندان شرکت‌کننده در این برنامه،‌ اعضای شورای شهر و دیگر مسئولین شهرستان نیز در این برنامه کوچک حضور داشتند.

گفتنی است در حاشیه برنامه خونه کدیم۲،‌ ویژه‌برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است. ساعت ۲۰ امشب، ۲۷ اسفندماه، خانه سعادت میزبان نوازندگان موسیقی سنتی ایرانی است و فرداشب، ۲۸ اسفندماه، مراسم «کائت شاو» با هدف روایت قصه‌های کهن گراشی برگزار خواهد شد.

در ادامه عکس‌های سعید سرخی،‌سعید رایگان،‌ یحیی یحیی‌پور و محمدامین نوبهار را از این آیین آغازین خونه کدیم۲ می‌بینید:

خبرهای و جدول برنامه‌های خونه کدیم را می‌توانید از طریق کانال تلگرام http://telegram.me/khonakadim دنبال کنید.

درباره خونه کدیم اینجا بیشتر بخوانید.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 204 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 20:11

هفت برکه (گریشنا): در آستانه‌ی بهار، خیراندیش گراشی یک زندانی را از زندان آزاد کرد.

zendaniبه گزارش عشرت جهاندیده، خبرنگار میلاد لارستان؛ مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان لارستان از آزادی یک زندانی توسط خیراندیش گراشی خبر داد. مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان لارستان اظهار داشت: «یک خیراندیش گراشی که نخواست نامی از او برده شود با حضور در اداره زندان، برای آزاد نمودن یک زندانی که هم سرپرست خانواده و هم جرمش غیرعمد باشد، اعلام آمادگی کرد.»
عشرت جهاندیده افزود: «این نیکوکار هدف خیرخواهانه خود را رضای خدا، شفا یافتن یکی از بستگانش، آرامش بخشیدن به خانواده نگران و کودکان چشم انتظار یک زندانی در شب عید عنوان نمود.»
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان لارستان بیان کرد: «با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز، روند آزادسازی جرائم غیرعمد توسط خیرین رو به افزایش است به طوری که در طول یک ماه اخیر، هفت نفر از زندانیان آزاد و به کانون خانواده‌های خود بازگشته‌اند.»
وی ادامه داد: «شورای طبقه‌بندی زندان در آخرین جلسه‌ی خود، پس از بررسی درخواست‌های کتبی مددجویان، با مرخصی ۱۰۰ نفر از آن‌ها موافقت کرده است.»
جهاندیده تصریح کرد: «این دسته از زندانیان، بین پانزده تا سی روز مجاز به استفاده از مرخصی خواهند بود که از تاریخ بیست و پنجم اسفندماه شروع شده است.»
این مسئول خاطر نشان کرد: «همچنین به بیست نفر از زندانیان نیز مرخصی پایان حبس اعطاء شده است که پس از اتمام مدت زمان مرخصی، منتهی به آزادی این بیست نفر خواهد شد.»

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 255 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 17:51

هفت برکه (گریشنا): با تداوم فعالیت پایگاه‌های ستاد احسان و نیکوکاری، میزان مشارکت مردم گراش در جشن نیکوکاری از مرز هشتصد میلیون ریال فراتر رفت و مرکز نیکوکاری حضرت ولی عصر(عج) گراش با بیش از پانصد میلیون ریال جذب کمک مردمی، همچنان جزء برترین مراکز نیکوکاری فارس است.

kometeبه گزارش محمود عبدالهی، روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد گراش: رستم پور، مدیریت امداد گراش با اعلام این مطلب افزود:« این میزان کمک مردمی در قالب پایگاه‌‌های کمیته امداد، مرکز نیکوکاری ولی‌عصر(عج)، مساجد و نماز جمعه جمع‌آوری که پس از جمع‌بندی از طریق مرکز نیکوکاری و حوزه حمایت و مددکاری این نهاد در قالب کمک‌های مردمی جشن نیکوکاری در بین نیازمندان جامعه در حال توزیع است.»

او در ادامه گفت: «مرحله آغازین جشن نیکوکاری در هفته دوم اسفندماه با توزیع پنج هزار پاکت احسان دانش‌آموزی در بین مدارس آغاز شد. در این طرح دانش‌آموزان مدارس، با اهداء مبالغی از طریق این پاکت‌ها، خود به یاری همکلاسی‌های نیازمند شتافتند. در اجرای این طرح بیش از صدو پانزده میلیون ریال وجوه نقدجمع آوری شد که این وجوهات جمع آوری شده حاصل از پاکت‌های احسان دانش آموزی مدارس در اختیار مدیریت آموزشگاه‌های مربوطه قرار گرفت تا به صلاحدید در بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع شود.»

رستم‌پور در پایان ضمن قدردانی و ارج نهادن به همت والای امت نیک اندیش، ولائی و همیشه در صحنه گراش افزود: « با عنایت به تورم و هزینه بالای زندگی مخصوصا در آستانه سال نو، کمک‌های ذکر شده تنها بخشی از مشکلات خانواده‌های نیازمند را مرتفع می‌کند و دیگر هزینه‌های زندگی همچنان بر دوش خانواده‌ها سنگینی می‌کند که این لزوم تداوم مشارکت آحاد مردم نیک اندیش را یادآوری می‌کند. به همین خاطر پایگاه‌های این نهاد و مرکز نیکوکاری ولی عصر(عج) تا پایان اسفندماه آماده دریافت کمک‌های مردمی جشن نیکوکاری است. حساب سیبا بانک ملی به شماره ۰۱۰۵۶۷۶۴۴۳۰۰۸ جهت واریز وجوهات نقدی در نظر گرفته شده است. برای گرفتن اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های ۵۲۴۴۸۸۸۱ – ۵۲۴۴۸۵۸۶ – ۵۲۴۴۲۳۷۷ تماس بگیرید.

ق

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 221 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 16:11

هفت‌برکه (گریشنا): همزمان با برگزاری طرح «خونه کدیم۲»، موسیقی سنتی ایرانی در خانه تاریخی سعادت نواخته خواهد شد.

برنامه «خونه کدیم۲» از سری برنامه‌های نوروزی گراش است که در آن یکی از خانه‌های تاریخی شهر، برای بازدید عموم آراسته شده است. در این خانه هرشب، یک ویژه‌برنامه برگزار خواهد شد.

اجرای موسیقی سنتی ایرانی، ویژه‌برنامه پنجشنبه‌‌شب، ۲۷ اسفندماه، خواهد بود که ساعت ۲۰:۰۰ آغاز خواهد شد. در این ویژه‌برنامه فضل‌الله خضری، مجید رایگان، نجات نظری و ابوالفضل درویشی به اجرای آواز و موسیقی سنتی خواهند پرداخت.

گفتنی است مراسم آغازین این برنامه، امشب، راس ساعت ۲۱:۰۴ دقیقه در خانه تاریخی سعادت، واقع در سه‌راه درمانگاه، انتهای خیابان بازار برپا خواهد شد.

شرکت در این ویژه‌برنامه برای عموم رایگان است. همچنین شما می‌توانید برای اطلاع از دیگر برنامه‌های خونه کدیم، کانال این برنامه را در تلگرام http://telegram.me/khanakadim دنبال کنید.

Music-Poster-Final

درباره خونه کدیم اینجا بیشتر بخوانید

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 254 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 14:17

هفت برکه (گریشنا): عکس‌های مسلم پورشمسی، عکاس گراشی در چند جشنواره‌‌ی سراسری ایران به عنوان عکس برتر انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار هفت برکه: «عکس برتر هفته سوم اسفند ماه سایت عکاسان جوان ایران به انتخاب هیئت داوران متعلق به جناب آقای مسلم پورشمسی می‌باشد.» این خبر را سایت عکاسان جوان ایران امروز اعلام کرد. عکس شبانه مسلم پورشمسی عکاس گراشی برترین عکس هفته این سایت معرفی شده است.
جشنواره ملی عکس «دست‌های مهربان» که در اصفهان برگزار شد در بخش«کودکان کار» نیز پذیرای دو اثر از مسلم پورشمسی بود که از بین یک میلیون و پانصد و بیست و یک عکس چهارصد و شصت و چهار عکس پذیرفته شد.

از دیگر عکس‌های پذیرفته شده این عکاس جوان گراشی می‌توان به اولین مسابقه سراسری عکس آب اشاره کرد که با پایان یافتن مرحله داوری، اسامی راه‌یافتگان به نمایشگاه نخستین مسابقه سراسری عکس «آب» توسط دبیرخانه این مسابقه اعلام شد که یک عکس از پورشمسی نیز در این نمایشگاه به روی دیوار رفت.

یک اثر از مسلم پورشمسی که از خانه قدیمی قهرمان خان اقتداری گرفته است نیز در چهارمین سوگواره عاشورایی عکس هیات در بخش اصلی فضای داخلی جلسه هیات مورد قبول واقع شد و در کتاب سوگواره به چاپ رسید.

ax bartar

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 207 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 14:17

هفت برکه (گریشنا): راهداران در ایام نوروز آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان: اداره کل راه وشهرسازی لارستان، قرارگاه پلیس راه جنوب فارس، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، اورژانس و هلال احمر در مانور راهداران شرکت کردند.
مهندس محمد رضا باقری‌فرد، مدیر کل راه وشهرسازی لارستان در ابتدای این مانور عنوان داشت: «حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان با هفت اداره و وسعت بیست و شش هزار و نهصد و شصت و سه هزار متر مربع که از شانزده استان کشور بزرگتر است به همین منظور با هفده اکیپ راهداری و صدو پنجاه راهدار و همچنین صد و سی و پنج ماشین آلات آماده خدمت‌رسانی به مسافران است.»
وی ادامه داد: «چندین جلسه با ارگان‌های مربوطه و ادارات زیر مجموعه برگزار شده است و تمامی حوزه استحفاظی مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات آن‌ها نیز مرتفع شد.»
مدیر کل راه و شهرسازی لارستان ادامه داد: «تمامی نقاط مهم و پرتردد حوزه استحفاظی این اداره کل خط کشی، نصب علائم و نصب چراغ‌های چشم گربه‌ای و شیارهای لرزاننده جهت بالا بردن ایمنی جاده‌ها انجام شده است.»
وی افزود: «جهت راهنمای مسافران نوروزی نیز بیش از ده هزار نقشه، پانصد بنر اطلاعاتی، صد بنر شعارهای تبلیغاتی و بنرهای خوش آمد گویی به مسافران تهیه و نصب شده است.»
در پایان این مراسم کلیه ماشین آلات اداره کل راه وشهرسازی لارستان، قرارگاه پلیس راه جنوب، نیروی انتظامی، اورژانس و هلال احمر با عبور از خیابان‌های سطح شهر آمادگی خود را جهت اجرای برنامه‌ای منسجم در ایام نوروز اعلام داشتند.

rahdaran3

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 239 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 22:59

هفت برکه (گریشنا): دوست‌داران میراث فرهنگی شهرستان گراش به همراه مهندس زارعی از اساتید مرمت و کارشناس اداره‌ی کل میراث فرهنگی استان فارس از آثار تاریخی و خانه‌های شهر گراش بازدید کردند.

به گزارش افسانه نادرپور، این بازدید، چهارشنبه، نوزدهم اسفند ماه انجام شد. منزل محسن‌زاده، حسینیه‌ی سنگ آوی، منزل علی کرم جمالی، برکه گبری، منزل سعادت، مکان‌هایی بود که در این روز از آن بازدید شد.

گزارش تصویری این بازدید را از لنز دوربین افسانه نادرپور با هم می‌بینیم.

MERAS FARHANGI2

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 260 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 20:36

هفت‌برکه (گریشنا): نوروز تا حوالی شهر رسیده و مردم مثل همیشه، آخرین روزهای سال را در تکاپوی رُفت و روب و خانه‌تکانی سپری می‌کنند. شهرداری خیابان‌ها را نونوار می‌کند و بازار جان تازه‌ای گرفته است. در این میان اما، گراش برای دومین بار میزبان یک اتفاق فرهنگی متفاوت است و جمعی از جوان‌های شهر در حال آراستن خانه‌ی دیگری برای حضور همه‌ی مردم و مهمان‌های شهرهستند: «خانه‌ی تاریخی سعادت» یا طرح «خونه کَدیم»؛ طرحی که ساعت ۲۱:۰۴ دقیقه چهارشنبه، ۲۶ اسفندماه آغاز می‌شود و تا ۱۱ فروردین۹۵ ادامه خواهد داشت.

خونه کدیم، چیه؟

«قاف» در لهجه گراشی به «کاف» بدل می‌شود و همین است که اعضای انجمن ایکوموس، عنوان «خونه کَدیم» را برای طرح احیای خانه‌های قدیمی و تاریخی شهر انتخاب کرده‌اند. در این طرح فرهنگی-گردشگری، انجمن ایکوموس گراش با همکاری سازمان‌های دولتی و خصوصی شهرستان، زندگی در یک خانه تاریخی را برای بازدیدکننده‌ها بازسازی می‌کنند. سال گذشته این طرح در خانه تاریخی علیپور برگزار شد و امسال خانه تاریخی سعادت پس از سال‌ها، برای حضور خاطره‌بازها و علاقه‌مندان میراث فرهنگی آماده می‌شود. خانه‌ای که در انتهای خیابان بازار یعنی قلب بافت تاریخی شهر قرار دارد.

photo_2016-03-15_11-28-55

«سفر در زمان، دیدار با گذشته»

این شعار طرح خونه کدیم دوم است. در پوستر این برنامه فرهنگی اینطور نوشته شده: «بازسازی تجربه زندگی گذشته در فضاهای خانه سعادت.»

غلامرضا آرمان‌مهر، عضو انجمن ایکوموس، درباره این طرح می‌گوید: شما در این برنامه به طور واقعی به گذشته سفر می‌کنید. در اتاق‌های سه دری و پنج دری می‌نشینید و در اتاق عروس و مکتب‌خانه و اتاق کودک، با سبک زندگی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایتان آشنا می‌شوید. طاقچه‌ها و تالارها و فرش‌های قرمز رنگ بافته شده از موی بز فضایی را برای شما می‌سازد که سال‌ها است از خانه‌های گراش رخت بربسته است.

او می‌افزاید: این‌جا مهمانان ما می‌توانند در آتلیه عکاسی با لباس‌های محلی عکس بگیرند و با شیرینی‌ها و نوشیدنی‌های محلی از خودشان پذیرایی کنند.

از موسیقی تا قصه‌گویی در ویژه‌برنامه‌ها

حامد عبداللهی، دبیر انجمن ایکوموس گراش درباره تفاوت برنامه امسال با سال گذشته می‌گوید: امسال سعی شده است علاوه بر چیدمان و فضاسازی خانه‌های تاریخی، ویژه‌برنامه‌های مدون‌تری برای بازدیدکننده‌ها تدارک ببینیم. این ویژه‌برنامه‌ها در بعد از ظهر هر روز برگزار می‌شود و تقریبا همه‌ی سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند.

آرمان‌مهر، عضو انجمن ایکوموس، می‌گوید:‌ افتتاحیه این طرح خودش یک ویژه‌برنامه متفاوت است و پیشنهاد می‌کنم، همه‌ی علاقه‌مندان روز چهارشنبه در مراسم آغازین خونه کدیم۲ شرکت کنند.

اجرای موسیقی ملی، قصه‌گویی و شعرخوانی دیگر ویژه‌برنامه‌های نوروزی انجمن ایکوموس هستند. جدول ویژه‌برنامه‌ها را می‌توانید از طریق کانال تلگرام خونه کدیم به آدرس http://telegram.me/khonakadim و یا از خبرهای گریشنا پیگیری کنید.

چرا خانه سعادت؟

از حامد عبداللهی درباره اینکه چرا انجمن ایکوموس خانه تاریخی سعادت را به عنوان محل برگزاری طرح خونه کدیم۲ انتخاب کرده است، می‌پرسیم و او می‌گوید: این خانه علارغم داشتن معماری خاص و فوق‌العاده، تا به امروز در معرض دید عموم قرار نگرفته است و یکی از اهداف ما این است که توجه مردم را به همه‌ی خانه‌های تاریخی جلب کنیم تا در حفظ آن‌ها مشارکت کنند.

دبیر انجمن ایکوموس می‌گوید: مردم کم و بیش در برنامه‌های مختلف، خانه‌های تاریخی عظیمی و علیپور را دیده‌اند اما خانه سعادت با وجود داشتن قدمت زیاد، دیده نشده است. معرفی نمونه‌های متفاوت خانه‌های تاریخی و جلوگیری از تخریب خانه‌ها از اهداف این طرح است و برای همین پس از بررسی‌ها و مشورت‌ها به این نتیجه رسیدیم که خانه سعادت برای برگزاری طرح امسال مناسب است.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 218 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 18:59

هفت‌برکه (گریشنا): از آن‌جایی که گراش فاقد هتل برای مهمانان نوروزی است، دانشکده‌ی علوم پزشکی شهرستان گراش برای اسکان مهمان‌های نوروزی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، به نقل از مدیریت رفاهی دانشکده، امکانات برای اسکان میهمانان نوروزی در دانشکده علوم پزشکی فراهم است و مسافران می‌توانند با مراجعه به انتظامات دانشکده علوم پزشکی به آدرس، شهرستان گراش، بلوار امام حسین (ع)، بلوار دانشجو، دانشکده علوم پزشکی امام جعفر صادق (ع)، نسبت به ثبت درخواست و تحویل گرفتن اتاق اقدام کنند.

مدیر رفاهی دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش درباره‌ی ویژگی‌های اسکان در دانشکده علوم پزشکی گفت: «امنیت بالا، سرویس‌های بهداشتی و حمام، سیستم سرمایش و گرمایش، آشپزخانه، نمازخانه و محیطی زیبا از ویژگی‌های محل اسکان در دانشکده علوم پزشکی گراش است. هزینه اقامت در خوابگاه دانشکده ناچیز و بسیار کمتر از مراکز اقامتی رسمی مانند هتل‌ها است. اتاق‌های موجود شش نفره و دارای تخت است که میهمانان می‌توانند در صورت نیاز، قبل از رسیدن به شهرستان گراش نیز اتاق رزرو کنند. برای رزرو اتاق می‌توانید با شماره‌ی ۰۷۱۵۲۴۴۹۸۶۸ انتظامات دانشکده تماس بگیرید.»

eskan1

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 220 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 18:59

۷Berkeh: “Recreating the life experience of the past in the old house of Sa’adat”, says the billboard at the side of the street. It shows you where to find “Khona Kadim”, or the old house, in the heart of the old bazaar of Gerash. Stepping inside the old house, you travel in time and see the past flowing everywhere, from the big yard to every chamber and on the roof. You can take pictures in Gerashi traditional costumes in one chamber, look at art exhibitions in other chambers, and help yourself with traditional sweets and drinks.

Last year, young members of Gerash ICOMOS recreated this life experience in the old house of Alipour, which was met with enthusiasm. This year, they decided to unearth another beautiful old house. Mr. Sa’adat was happy to cooperate with the eager society. “Put simply, we want to prevent the destruction of these beautiful old houses and show people their true value,” says Hamed Abdollahi, the president of the society. “This year, we have paid attention not only to the layout of the house of recreating its spaces, but also to more entertaining programs for every day.”

The two-week exhibition begins with a ceremony On Wednesday, March 16th at 21:04 and closes at 21:05 on Wednesday 30th. You may follow the programs and see the pictures through these social media:

Website: Gerash.info/Khonakadim

Telegram: Telegram.me/Khonakadim

Instagram: Instagram.com/HistoGerash

photo_2016-03-15_11-28-55

لینک خبر به زبان فارسی

Some words and expressions in this news story:

Time Traveling: سفر زمان

Chamber: اتاق

traditional costume: لباس محلی

exhibitions: نمایشگاه

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 215 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 18:59

هفت برکه (گریشنا): با بهره‌برداری از محور لار- زرین دشت مسیر لارستان به شرق کشور شصت کیلومتر کاهش یافت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهر‌‌سازی لارستان، محمدرضا باقری‌فرد، مدیر کل راه و شهرسازی لارستان در ابتدای مراسم افتتاح دو پروژه راهسازی در حوزه این اداره کل عنوان داشت محور لار زرین دشت به طول چهل وپنج کیلومتر است که پانزده کیلومتر آن در حوزه این اداره کل قرار دارد و بیش از بیست و شش دستگاه ابنیه فنی در این محور احداث شده است و حدود صد وپنجاه میلیارد ریال اعتبار این پروژه بوده و با بهره‌برداری از این محور فاصله لار به شهرها و استان‌های شرقی کشور ۶۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.
وی ادامه داد: «با بهره برداری از این محور شاهد کاهش زمان سفر، کاهش ترافیک در محور لار- جهرم و کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی هستیم.»
مدیر کل راه وشهرسازی لارستان بیان کرد: «یکی دیگر از پروژه‌هایی که شاهد افتتاح آن هستیم باند دوم محور لار- جهرم (حد فاصل کورده دهکویه)می‌باشد.»
وی افزود: «طول محور لار جهرم، صد و شصت کیلومتر است که صدو پنج کیلومتر آن در حوزه اداره کل راه وشهرسازی لارستان قرار دارد که بیست کیلومتر آن قبلا به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر هفت کیلومتر دیگر از این مسیر با اعتبار هفتاد میلیارد ریال آماده بهره‌برداری می‌باشد.»
مهندس باقری‌فرد ادامه داد: «این محور کوتاه‌ترین و ایمن‌ترین محور استان فارس برای دسترسی به آب‌های نیل‌گون خلیج فارس و جزایر کیش و قشم است به همین دلیل ما شاهد تردد بسیار زیادی در این محور هستیم و روزانه بیش از یک سوم خودرو‌های سنگین استان از این محور تردد می‌کنند به همین دلیل دو بانده کردن این مسیر در دستور کار این اداره کل قرار دارد.»
مهندس رضاییان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در مراسم افتتاح این پروژه‌ها عنوان کرد: «کمتر از سه ماه قبل زمانی که برای مراسم معارفه مهندس باقری‌فرد به لارستان سفر داشتم یکی از درخواست‌های من از ایشان احداث محور لار – زرین‌دشت بود که با تلاش پیگیری مدیر کل راه و شهرسازی لارستان امروز شاهد بهره‌برداری از این پروژه در کمتر از سه ماه هستیم.»
وی ادامه داد: «در مناطق کمتر توسعه یافته جنوب فارس احداث راه جهت رفع محرومیت بسیار مهم و حیاتی است و امیدواریم با تلاش پرسنل زحمتکش اداره کل راه و شهرسازی لارستان همانند گذشته شاهد اقدامات خوبی در این منطقه باشیم.»

lar- zarindasht

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 208 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 7:56

هفت برکه (گریشنا): امسال نیز عده‌ای از هم‌شهریان سال جدید را در کنار شهدا و در محل گلزار شهدا تحویل می‌کنند.

به گزارش معاونت فرهنگی حوزه مقاومت بسیج سردار شهید قاسم بهادری، مراسم تحویل سال امسال هم طبق روال سال‌های گذشته با حضور مداح کشوری حاج جواد برزگر از قم روز یک شنبه، یکم فروردین ساعت ۶:۳۰ دقیقه در جوار قبور شهدا و در محل گلزار شهدا برگزار می‌شود، این مراسم از سال ۱۳۹۱ تاکنون به صورت مستمر در این مکان اجرا می‌شود.
هیات رزمندگان اسلام شهرستان گراش و پایگاه مقاومت حضرت علی اکبر(ع) و همچنین حوزه مقاومت بسیج سردار شهید قاسم بهادری برای برگزاری این مراسم با هم همکاری داشته‌اند.

index

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 205 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 7:56

هفت برکه (گریشنا): برای اولین بار تیم تنیس دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهرستان گراش به مقام اول استان فارس دست یافت.

در سال ۹۴ تنیسورهای گراشی درمسابقات مختلف به صورت گروهی و انفرادی موفق به کسب مقام شدند آخرین جام قهرمانی رشته‌ی تنیس روی میز شهرستانگراش را در این سال دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به خانه برد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش، به گفته کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان گراش، تیم تنیس روی میز دانش‌آموزان دبستان متشکل از محمد‌حسن سبزواری، علیرضا سبزواری، عادل نجاتی، فرهاد وقارفرد و سعید محقق به مربی‌گری حمیدرضا موغلی و سرپرستی سعید مخوف در مسابقات استانی آموزشگاه‌های استان فارس شرکت کردند که در نهایت تیم گراش به مقام اول، تیم ناحیه یک شیراز به مقام دوم و تیم‌های لار و ناحیه ۳ شیراز به صورت مشترک به مقام سوم استان دست‌ یافتند.

در این رقابت‌ها محمد حسن سبزواری به مقام سوم انفرادی دست یافت و عادل نجاتی برای اردوی تیم کشوری انتخاب شد.

tnis

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 252 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 18:53

هفت‌برکه (گریشنا): تیم منتخب والیبال بانوان گراش در دور برگشت مسابقات دسته اول والیبال بانوان استان فارس، با یک برد و دو شکست از ادامه مسابقات باز ماند.

به گزارش افشار، مسوول هیات والیبال شهرستان گراش، این مسابقات از ۱۸ تا ۲۳ اسفند به میزبانی اقلید برگزار شد، و در نتیجه‌ی مسابقات انجام شده، تیم گراش با برد ۲ به صفر مقابل قادرآباد و دو شکست صفر به دو مقابل تیم‌های سهیل شیراز و آباده به از این مسابقات کنار رفت. لازم به توضیح است که نتیجه والیبال بانوان با برد دو دست از سه دست بازی تعیین می‌شود.

پالایش مربی و غیبی سرپرست این تیم بودند. افشار، مسئول هیات والیبال، کم‌تجربگی را مهم‌ترین عامل عدم نتیجه‌گیری تیم بانوان می‌داند و توضیح می‌دهد: «نفرات تیم تازه کنار هم قرار گرفته‌اند و تمرین کمی داشتند. ما تیم خیلی جوانی را راهی مسابقات کردیم و حتی چند تن از بازیکنان تیم در رده نوجوانان بازی می‌کنند.»

افشار به نبود برنامه‌ی مدون از طرف هیات والیبال استان اشاره می‌کند و می‌افزاید: «بزرگ‌ترین نقطه ضعف والیبال، عدم ارایه تقویم ورزشی و نبود برنامه‌ای جامع و مدون از هیات والیبال استان است. با وجودی که تاکنون و از ابتدای شروع کار اعضای جدید هیات در فروردین‌ماه، مکاتبات گوناگونی را با هیات والیبال استان انجام داده‌ایم ولی به هیچ یک از نامه‌های ما جواب داده نشده است.»

او اشاره‌ای هم به تدوین تقویم هیات والیبال شهرستان گراش برای سال آینده می‌کند، و اظهار می‌کند: «ما سعی کرده‌ایم تمام برنامه‌های هیات را در سال ۹۴ به صورت کامل انجام دهیم، که فکر می‌کنیم در این امر موفق هم بوده‌ایم.» او در پایان نیز با آرزوی سالی خوب برای تمامی ورزشکاران و بخصوص والیبالیست‌ها و ضمن تشکر از همکاری‌ها، این تقاضا را از مسئولین مطرح می‌کند: «مشکل کمبود سالن جهت مسابقات را حل کنند تا ما بتوانیم راحت‌تر مسابقاتمان را برگزار کنیم.»

TaqvimValibal95

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 243 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 18:53

هفت‌برکه (گریشنا): نشست تخصصی «از نارین‌قلعه تا پای قلعه گراش» که قرار بود روز دوشنبه برگزار شود به دلیل تغییر برنامه سفر دکتر خیراندیش به گراش لغو شد.

به گزارش هفت‌برکه، انجمن ایکوموس گراش عهده‌دار نشست‌های تخصصی میراث فرهنگی، تاریخی و گردشگری در شهرستان است و پیش از این سه نشست تخصصی را برگزار کرده است.

قرار بود در چهارمین نشست تخصصی از ساعت ۲۰ روز دوشنبه ۲۴ اسفندماه، نشست تخصصی «از نارین قلعه تا پای قلعه گراش» با حضور پروفسور خیراندیش، استاد تاریخ دانشگاه شیراز و دکتر ابوالقاسمی، استادیار هنر و معماری دانشگاه شیراز، برگزار شود که به دلیل همپوشانی با جلسه‌ای در دانشگاه شیراز، لغو شد.

به گفته حامد عبداللهی، دبیر انجمن ایکوموس گراش، پروفسور خیراندیش در تماس تلفنی ضمن عذرخواهی از مردم گراش و علاقه‌مندان به شرکت در این نشست تخصصی، ابراز امیدواری کرد که این نشست در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ برگزار شود.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 233 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 1:20

هفت برکه (گریشنا): مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور اقشار مختلف مردم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید جواد معصومی در حسینیه چهارده معصوم(ع) برگزار شد.
به گزارش حجت عابدی، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد معصومی در این مراسم ولایت‌مداری حضرت فاطمه (س) را به عنوان الگو زنان عالم در راستای حفظ اسلام عنوان کرد و گفت: «حضرت فاطمه زهرا (س) مدافع اسلام بود که با صبر و استقامت در راه حق جان‌فشانی کرد و به شهادت رسید.»

وی گفت: «به برکت خون فاطمه زهرا(س) امروز دشمن در خانه خود با مشکل مواجه شده است و ناتوان مانده است.» او افزود: «مکتب اهل‌بیت(ع) تنها مکتبی است که انسان را از گمراهی و بی‌حاصلی نجات می‌دهد.»

حجت‌السلام معصومی در ادامه بیان داشت: «حضرت فاطمه(س) با عملکرد و ایثار خود اسلام را بیمه کرد و امروز مسلمین جهان با الگو قرار دادن سیره امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در پیشبرد اهداف اسلام ناب محمدی (ص) تلاش می‌کنند.»
او می‌گوید:«دشمن به دنبال این است که خط مکتب اهل‌بیت(ع) مخدوش شود تا به اهداف شوم و پلید خود دست یابد.»

مراسم سوگواری و عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در حسینیه چهارده معصوم(ع) به مدت سه شب با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد. در این مراسم مداحان به مرثیه‌خوانی پرداختند و در سوگ مادر بی‌نشان گریستند. به مناسبت ایام فاطمیه محبین اهل‌بیت(ع) در مسجدحضرت امام حسن عسکری(ع) و دیگر مساجد و حسینیه‌های گراش نیز مراسم سوگواری برگزار کردند.

sogvari2

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 489 تاريخ : يکشنبه 23 اسفند 1394 ساعت: 4:55

هفت برکه (گریشنا): حسینعلی فولادی با بیشترین رای ریئس اتحادیه خرازان و طلافروشان باقی ماند.

به گزارش روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت: صدو پنجاه و سه نفر برای انتخابات اتحادیه‌ی خرازان حق رای داشتند که رای‌گیری بین شصت و سه نفر انجام شد. با شمارش آرا، حسینعلی فولادی با چهل و هفت رای به عنوان ریئس، محمود فرسوده با سی و نه رای به پیشنهاد خودش به عنوان دبیر اتحادیه، حسین دلپیشه با سی‌ودو رای به عنوان نائب ریئس دوم، جواد آتش‌تر با سی و یک رای به عنوان خزانه دار، ابراهیم شکوه با بیست و هفت رای به عنوان نائب ریئس اول، محمد رضوی با بیست و یک رای و سعید حسینی به عنوان علی‌البدل انتخاب شدند.

در انتخابات هیات مدیره اتحادیه‌ی خرزان دو رای سفید نیز دیده شد. اما در بخش بازرسین یونس صداقت با چهل و پنج رای به عنوان بازرس و حسن قدسی با پانزده رای علی‌‌البدل شد. سه رای سفید نیز در این بخش به صندوق انداخته شد.

فولادی رئیس اتحادیه‌ی خرزان و طلافروشان مهم‌ترین برنامه دوره‌ی جدید این اتحادیه را اجرایی کردن و افتتاح بازار طلافروشان اعلام کرد و گفت: «این طرح از در دوره‌ی قبل دنبال می‌شد و دلیل به تعویق افتادن آن دنبال کردن مقدمات اداری و توسعه‌ی این بازار با خرید دو خانه‌ دیگر بود.»

karazan12

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 243 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 16:02

خبرنامه